Author: CCN
•1/24/2017 04:02:00 a.m.


Asociatia turistica sportiva civica si ecologista
CLUBUL DE CICLOTURISM "NAPOCA" (CCN)
str. Septimiu Albini nr.133 ap.18
400457 Cluj-Napoca    web: www.ccn.ro
tel. 0744-576836   e-mail: office@ccn.ro
CIF: 5800675  RNPJFSP: 3561 / A / 1992
=================================

Invitatie la proiectia foto
PE BICICLETA PRIN ISRAEL SI IORDANIA

Clubul de Cicloturism "NAPOCA" (CCN) invita publicul clujean joi, 26 ianuarie 2017, de la ora 19:00, la Club 30+ (http://www.30plus.ro/ str.Avram Iancu nr.29, et.II, intrare din str.Kovacs Dezso) la o PROIECTIE DE IMAGINI pe teme de cicloturism intitulata "PE BICICLETA PRIN ISRAEL SI IORDANIA". Intrarea este gratuita.

Va fi o ilustrare fotografica a unei ture cicloturistice desfasurata timp de doua saptamani, la finalul anului 2016 in Israel si Iordania, tari fascinante nu doar pentru istorie si pelerinaje, ci si pentru peisaje deosebite si experiente culturale inedite.

Proiectia este sustinuta de protagonistul turei - Robert Török, un pasionat membru al Clubului de Cicloturism "Napoca", ce a incantat si anii trecuti publicul cu prezentari foto pe tema unor ture biciclistice pe meleaguri indepartate.

Imaginile sunt surprinse pe parcursul celor aproape 1000 km strabatuti solitar cu aceasta ocazie, dintre care cea mai mare parte pe bicicleta, transportand si echipamentul de campare si toate dotarile necesare.

Itinerarul a inclus Tel Aviv, Ierusalim, Amman, coasta Marii Moarte, Eilat si desertul Negev, permitand vizitarea de numeroase valori culturale si naturale memorabile, de la desert la litoral, de la ruine antice la celebre lacasuri de cult a trei mari religii contemporane, de la muzee la situri arheologice de renume, de la munti stancosi la cea mai sarata mare, situata mult sub nivelul... marii.

Si aceasta actiune se inscrie in programul "VELOMOND" desfasurat de Clubul de Cicloturism „Napoca" (CCN) de peste un deceniu si jumatate vizand strabaterea pe bicicleta a unor trasee de lung parcurs pe diverse continente, documentarea si promovarea acestora si a cicloturismului ca model si alternativa ecologica de turism international.

CCN este o asociatie turistica, sportiva, civica si ecologista care militeaza de peste doua decenii de ani pentru un om sanatos intr-un mediu sanatos, rezultand o dezvoltare durabila a societatii.

Eventul pe facebook este publicat la adresa
https://www.facebook.com/events/231963560592503/
iar prezentul comunicat se gaseste si pe www.ccn.ro

Va asteptam!

ROBERT TOROK
prezentatorul proiectiei

RADU MITITEAN
director executiv


Author: CCN
•1/21/2017 01:00:00 a.m.


Asociatia turistica sportiva civica si ecologista
CLUBUL DE CICLOTURISM "NAPOCA" (CCN)
str. Septimiu Albini nr.133 ap.18
400457 Cluj-Napoca web: www.ccn.ro
tel. 0744-576836 e-mail: office@ccn.ro
CIF: 5800675 RNPJFSP: 3561 / A / 1992
=================================

NOUA LEGISLATIE RUTIERA PENTRU BICICLISTI

Incepand de sambata, 21 ianuarie 2017, intra in vigoare modificarile aduse legislatiei rutiere prin Hotararea Guvernului nr. 935 / 2016 pentru modificarea si completarea Regulamentului de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1391/2006.

Din aceasta zi, biciclistii trebuie sa cunoasca si sa respecte un set modificat de reguli privind echiparea bicicletei si circulatia cu bicicleta, dar si soferii trebuie sa stie ca exista cateva noutati in domeniul obligatiilor lor fata de biciclisti.

Principalele modificari intrate acum in vigoare sunt, formulate sintetic:
- Claxoanele bicicletelor pot fi si similare ca intensitate si tonalitate cu cele ale autovehiculelor;
- Bicicleta trebuie sa aiba far, clipici si catadioptri doar noaptea sau pe lumina redusa
- Pot fi benzi reflectorizante pe cauciuc in locul catadioptrilor pe spite, si nu trebuie sa fie neaparat culoarea portocalie
- Se recomanda pastrarea unei distante laterale de minim 1,5 m la depasirea bicicletelor
- Eliminarea unor redundante care generau confuzii privind interdictia opririi si stationarii pe pistele pentru biciclete
- Clarificarea si inasprirea regulilor privind transportul copiilor de pana la 7 ani
- Eliminarea obligatiei biciclistilor de a utiliza, in locul carosabilului, eventualele "cai laterale" sau "poteci".
- Eliminarea unor contradictii si neclaritati privind obligatiile biciclistilor referitoare la echiparea bicicletei
- Corectarea prevederilor aberante privind obligatiile de incadrare la intersectii
- Limitarea cazurilor in care biciclistii trebuie sa poarte imbracaminte cu elemente flourescent-reflectorizante
- Posibilitatea amenajarii de parcari pentru biciclete la nivel de trotutar in apropierea intersectiilor, trecerilor pentru pietoni si statiilor
- Posibilitatea ridicarii autovehiculelor care blocheaza anumite piste de biciclete

Contextul acestor modificari si prezentarea lor pe larg se regaseste in materialul "LEGISLATIA RUTIERA MODIFICATA IN FAVOAREA BICICLISTILOR" publicat de noi in 23.12.2016 ce poate fi consultat la adresa http://ccncluj.blogspot.ro/2016/12/legislatia-rutiera-modificata-in.html

Reiteram ca speram ca procesul de ameliorare legislativa va continua pe viitor in favoarea biciclistilor și nu va mai dura mult timp pana vom avea și modificari ale OUG 195 / 2002 in sensul propus de organizațiile de bicicliști și o noua serie de ajustari ale Regulamentului de aplicare aprobat prin HG 1391 / 2006, sau un nou Cod Rutier, dar redactat in spiritul bunelor practici actuale din statele dezvoltate, si nicidecum asemanator celui depus in Parlament in decembrie 2015, care continea multiple aberatii si se baza pe o viziune demna de mijlocul secolului trecut.

Cluj-Napoca, 21 ianuarie 2017

av.Radu Mititean
director executiv - Clubul de Cicloturism "Napoca" (CCN)
presedinte - Federatia Biciclistilor din Romania (FBR)

ANEXA:
LEGISLATIE RUTIERA SPECIFICA PENTRU BICICLETE
(extras din legislatia in vigoare in forma actualizata la 21.01.2017)

=============================================


LEGISLATIE RUTIERA SPECIFICA PENTRU BICICLETE
sinteza actualizata la 21.01.2017


A.        ORDONANTA DE URGENTA 195 / 2002 privind circulatia pe drumurile publice

Art. 6   In sensul prezentei ordonante de urgenta, expresiile si termenii de mai jos au urmatorul inteles:
10. bicicleta - vehiculul prevazut cu doua roti, propulsat exclusiv prin forta musculara, cu ajutorul pedalelor sau manivelelor;
25. pista pentru biciclete - subdiviziunea partii carosabile, a trotuarului ori a acostamentului sau pista separata de drum, special amenajata, semnalizata si marcata corespunzator, destinata numai circulatiei bicicletelor si mopedelor;
Art.41   (3) Daca un drum este prevazut cu o pista speciala destinata circulatiei bicicletelor, acestea vor fi conduse numai pe pista respectiva.
Art. 63   (5) Vehiculul oprit sau stationat pe partea carosabila trebuie asezat langa si in paralel cu marginea acesteia, pe un singur rand, daca printr-un alt mijloc de semnalizare nu se dispune altfel. .....bicicletele pot fi oprite sau stationate si cate doua, una langa alta.
Art.70   (2) Pentru a conduce o bicicleta pe drumurile publice, conducatorul acesteia trebuie sa aiba varsta de cel putin 14 ani.
(3) Bicicletele ....care circula pe drumurile publice trebuie sa fie echipate cu mijloace de iluminare si dispozitive reflectorizant-fluorescente. Este interzisa circulatia acestora pe timp de noapte fara aceste mijloace si dispozitive in stare de functionare.
Art.73   Regulile privind circulatia pe drumurile publice a bicicletelor..... se stabilesc prin regulament.
Art.74   (1) Pe autostrazi este interzisa circulatia... bicicletelor...
Art.101   (1) Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda prevazuta in clasa a III-a de sanctiuni urmatoarele fapte savarsite de persoane fizice:
8. nerespectarea normelor privind circulatia bicicletelor;

B.        REGULAMENT de aplicare a OUG 195/2002 aprobat prin HG 1391 / 2006

CAPITOLUL II: Vehiculele
SUBSECTIUNEA 2: Conditiile tehnice minime pe care trebuie sa le indeplineasca bicicletele, mopedele, vehiculele cu tractiune animala si cele trase sau impinse cu mana
Art. 14   In circulatia pe drumurile publice bicicleta trebuie sa fie:
a) prevazuta cu dispozitiv de franare eficace;
b) prevazuta cu un sistem adecvat, functional, de directie;
c) dotata cu sistem de avertizare sonora;
d) echipata, pe timp de noapte sau cand vizibilitatea este redusa, in fata, cu lumina de culoare alba sau galbena, iar in spate, cu lumina de culoare rosie si cu cel putin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant, vizibil, de aceeasi culoare;
e) echipata cu elemente sau dispozitive fluorescent-reflectorizante, amplasate pe roti, care, in miscare, formeaza un cerc continuu.
Art. 15   Remorca atasata unei biciclete trebuie sa fie echipata, in partea din spate, cu un dispozitiv fluorescent-reflectorizant de culoare rosie, iar daca lumina din spate a bicicletei este obturata de remorca, aceasta trebuie sa fie echipata si cu o lumina de culoare rosie.
Art. 55   Semnalul luminos destinat numai dirijarii circulatiei bicicletelor are in campul sau imaginea unei biciclete de culoare rosie, respectiv verde pe fond negru. Aceeasi destinatie o are si semnalul luminos al unui semafor insotit de un panou aditional pe care figureaza o bicicleta.
Art. 76   Marcajele aplicate pe drumurile publice sunt:
c) transversale, care pot fi:
4. de traversare pentru biciclisti;
Art.81   (4)  Marcajul transversal constand din linii discontinue paralele, aplicate perpendicular sau oblic fata de axul drumului, indica locul destinat traversarii partii carosabile de catre biciclisti.
CAPITOLUL V: Reguli de circulatie
SECTIUNEA 2: Utilizarea partii carosabile
Art.100   (1)  Vehiculele trebuie conduse numai pe drumurile, partile carosabile, benzile sau pistele stabilite pentru categoria din care fac parte. In cazul in care pe drumurile publice nu sunt amenajate benzi sau piste speciale pentru biciclete si celelalte vehicule fara motor, acestea pot fi conduse si pe acostament in sensul de mers, daca circulatia se poate face fara pericol.
SECTIUNEA 3: Reguli pentru circulatia vehiculelor
SUBSECTIUNEA 3: Depasirea
Art. 118   (2) Se recomanda ca la depasirea unei biciclete distanta laterala sa fie de minimum 1,5 m.
Art. 120   (1) Se interzice depasirea vehiculelor:
d)pe pasaje denivelate, pe poduri, sub poduri si in tuneluri. Prin exceptie, pot fi depasite in aceste locuri ......i bicicletele, daca vizibilitatea asupra drumului este asigurata pe o distanta mai mare de 20 m, iar latimea drumului este de cel putin 7 m;
Art. 135   Conducatorul de vehicul este obligat sa acorde prioritate de trecere si in urmatoarele situatii:
g)cand efectueaza un viraj spre stanga sau spre dreapta si se intersecteaza cu un biciclist care circula pe o pista pentru biciclete, semnalizata ca atare;
Art. 141   (6) Nu este permisa stationarea pe partea carosabila, in timpul noptii, a .... bicicletelor....
Art. 142    Se interzice oprirea voluntara a vehiculelor:
k) pe pistele obligatorii pentru pietoni sau pentru pietoni si biciclete ori pe benzile rezervate unor anumite categorii de vehicule, semnalizate ca atare;
o) pe pistele pentru biciclete;
Art. 153   (2). bicicleta pot tracta o remorca usoara avand o singura axa.
SECTIUNEA 4: Reguli pentru alti participanti la trafic
SUBSECTIUNEA 1: Circulatia bicicletelor
Art.160   (1) Bicicletele, atunci cand circula pe drumul public, trebuie conduse numai pe un singurrand.
(3) Daca pe directia de deplasare exista o pista pentru biciclete, semnalizata ca atare, conducatorii vehiculelor prevazute la alin. (1) sunt obligati sa circule numai pe aceasta pista. Se interzice circulatia altor participanti la trafic pe pista pentru biciclete.
(4) Se recomanda ca, in circulatia pe drumurile publice, biciclistul sa poarte casca de protectie omologata.
Art. 161    (1) Se interzice conducatorilor de biciclete:
a) sa circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul avand semnificatia "Accesul interzis bicicletelor";
b) sa invete sa conduca biciclete pe drumurile intens circulate;
c) sa circule pe trotuare, cu exceptia cazului cand pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;
d) sa circule fara a tine cel putin o mana pe ghidon si ambele picioare pe pedale;
e) sa circule in paralel, cu exceptia situatiilor cand participa la competitii sportive organizate;
f) sa circule in timp ce se afla sub influenta alcoolului, a produselor ori substantelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora;
g) sa se tina de un vehicul aflat in mers ori sa fie remorcat de un alt vehicul sau impins ori tras de o persoana aflata intr-un vehicul;
h) sa transporte o alta persoana, cu exceptia situatiei prevazute la alin. (11) si a situatiei cand vehiculul este construit si/sau echipat special pentru transportul altor persoane;
i) sa circule pe partea carosabila in aceeasi directie de mers, daca exista acostament practicabil;
j) sa transporte sau sa traga orice fel de obiecte care, prin volumul ori greutatea lor, stanjenesc sau pericliteaza conducerea vehiculului ori circulatia celorlalti participanti la trafic;
k) sa circule pe aleile din parcuri sau din gradini publice, cu exceptia cazurilor cand nu stanjenesc circulatia pietonilor;
l) sa circule fara indeplinirea obligatiilor prevazute la art. 14 si 15;
m) sa circule atunci cand partea carosabila este acoperita cu polei, gheata sau zapada;
n) sa circule cu defectiuni tehnice la sistemele de franare sau cu un vehicul care nu este prevazut cu avertizor sonor;
o) sa traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, in timp ce se deplaseaza pe bicicleta;
p) sa circule pe alte benzi decat cea de langa bordura sau acostament, cu exceptia cazurilor in care, inainte de intersectie, trebuie sa se incadreze regulamentar in functie de directia de deplasare;
r) sa circule in interiorul localitatilor in care nu functioneaza iluminatul public, precum si in afara localitatilor fara a purta imbracaminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lasarea serii pana in zorii zilei sau atunci cand vizibilitatea este redusa;
s) sa conduca vehiculul fara a mentine contactul rotilor cu solul.
(1^1) Copilul in varsta de pana la 7 ani poate fi transportat pe bicicleta, de catre un adult, numai daca vehiculul este prevazut din constructie cu un suport special sau daca are montat un dispozitiv omologat.
(2) Pe timpul circulatiei pe drumurile publice, conducatorii de biciclete sunt obligati sa aiba asupra lor actul de identitate.
Art. 167   (1) Se interzice pietonilor si persoanelor asimilate acestora:
g) sa circule pe pistele pentru biciclete, amenajate si semnalizate corespunzator.

av. Radu Mititean
director executiv CCN 
presedinte FBR

============================================


, |
Bookmark and Share
Author: CCN
•1/18/2017 12:56:00 a.m.


Asociatia turistica sportiva civica si ecologista
CLUBUL DE CICLOTURISM "NAPOCA" (CCN)
str. Septimiu Albini nr.133 ap.18
400457 Cluj-Napoca web: www.ccn.ro
tel. 0744-576836 e-mail: office@ccn.ro
CIF: 5800675 RNPJFSP: 3561 / A / 1992
=================================

MARSUL BICICLISTILOR CLUJENI - EDITIA 112 - IANUARIE 2017

Sambata, 21 ianuarie 2017, se va desfasura la Cluj-Napoca, in organizarea Clubului de Cicloturism Napoca (CCN), sub egida Federatiei Biciclistilor din Romania (FBR), o noua editie a Marsului Biciclistilor Clujeni (a 112-a din seria lunara inceputa in septembrie 2007 in continuarea celei anuale incepute de CCN in 1998).

Sunt bineveniti toti biciclistii clujeni. Intalnirea participantilor va fi in piata Unirii, la ora 11:00. Marsul va dura circa o ora si va strabate zona centrala si pericentrala a Clujului.
Traseul concret este: Piata Unirii - bd. Eroilor - cl. Dorobantilor - str. Petofi Sandor - bd. 21 Decembrie 1989 - p-ta Unirii - bd.Ferdinand - p-ta M.Viteazu - str. Cuza Voda - p-ta A.Iancu - p-ta Baba Novac - str.A.Iancu - str.Universitatii - p-ta Unirii - str.Memorandumului - str. V.Alecsandri - str.Cardinal I.Hossu - str.G.Cosbuc - Cl.Motilor - str.Petru Maior - p-ta L.Blaga - str.Napoca - p-ta Unirii. 

Este o noua ocazie de a reaminti autoritatilor locale, publicului si presei de nevoia promovarii utilizarii bicicletei ca o componenta esentiala a mobilitatii urbane durabile si alternativa viabila la transportul automobilistic, alaturi de transportul in comun si deplasarea pietonala. 

Marsul este legat si de necuratarea de catre Primarie a pistelor de biciclete, desi trebuia sa fie prioritara fata de benzile dedicate autovehicuelor (sau sa demonteze sau acopere indicatoarele de piste pentru biciclete, daca nu vor sau nu pot sa le curete din cauza ingustimii lor sau din alte motive), de suspendarea completa a sistemului de biciclete comunitare (desi nu exista motive obiective pentru o oprire completa a ClujBike, pentru ca in oras se poate circula bine biciclistic si revizia bicicletelor se putea face pe rand), de deficientele pistelor mai vechi in ceea ce priveste si materialele si tehnologiile utilizate (a se vedea valurirea si craparea pistei de pe bd.Eroilor), la care se adauga desigur nemultumirile de fond privind politica de mobilitate urbana in continuare proautomobilistica si antibiciclistica, vizibial si prin latirie de carosabil si prin indrazneala de a declara finalizat cu succes proiectul Clujbike de biciclete comunitare si noi piste de biciclete, desi in mod evident proiectul nu este adecvat finalizat, si trebuie considerat mai degraba esuat.

Totodata, marsul este, ca de obicei, si un prilej de contact, cunoastere si pedalare impreuna a biciclistilor clujeni, o ocazie de impartasire de opinii, de gasit colegi de excursii sau surse de echipament specific, de schimb de experienta pe tema magazinelor si service-urilor de biciclete si alte teme de interes si de cunoastere de noi trasee urbane. 

Detalii despre editiile precedente ale marsului biciclistilor clujeni pot fi gasite si pe pe www.ccn.ro precum si pe site-ul aferent listei publice de discutii clujbike@yahoogroups.com

Prezentul comunicat se gaseste si online pe www.ccn.ro 
si evenimentul are pagina de facebook:

Cluj-Napoca, 17.01.2017

RADU MITITEAN
director executiv CCN



, , , , , |
Bookmark and Share
Author: CCN
•1/09/2017 03:33:00 a.m.


Asociatia turistica sportiva civica si ecologista
CLUBUL DE CICLOTURISM "NAPOCA" (CCN)
str. Septimiu Albini nr.133 ap.18
400457 Cluj-Napoca    web: www.ccn.ro
tel. 0744-576836   e-mail: office@ccn.ro
CIF: 5800675  RNPJFSP: 3561 / A / 1992
=================================

BIKE ROMANIA CAMP 2016 IN IMAGINI
invitatie la proiectie foto: o saptamana de mountain biking in zona Brasovului

Clubul de Cicloturism "NAPOCA" (CCN) invita publicul clujean joi, 12 ianuarie 2017, de la ora 19:00, la Club 30+ (http://www.30plus.ro/ str.Avram Iancu nr.29, et.II, intrare din str.Kovacs Dezso) la o PROIECTIE DE IMAGINI pe teme de cicloturism montan intitulata "BIKE ROMANIA CAMP 2016 IN IMAGINI". Intrarea este gratuita.

Va fi o ilustrare fotografica a unei saptamani de turism biciclistic si pedestru in muntii Postavaru, Piatra Mare, Bucegi, Piara Craiului, Iezer-Papusa si Persani, in cadrul taberei cicloturistice BIKE ROMANIA CAMP 2016 (a 18-a editie din seria Bike Romania), desfasurata in vara anului trecut cu baza la Moeciul de Jos, aproape de Bran, in care peste 50 de membri si simpatizanti ai Clubului de Cicloturism "Napoca" au pedalat, drumetit si vizitat frumuseti naturale si culturale ale Tarii Barsei si culoarului Rucar-Bran si masivelor montane care le strajuiesc.

Imaginile sunt surprinse pe parcursul celor peste 1000 km de drumuri si poteci strabatute pe mountain bike si pe jos, in cadrul acestei tabere care s-a dorit si un model de vacanta / concediu avand nu doar rol recreativ ci si importante valente educative, sportive, de documentare pe teme de turism si protectia mediului si care s-a desfasurat, ca toate actiunile CCN, cu un impact redus de mediu si multa apropiere de natura.

Itinerariile au strabatut arii naturale protejate precum Parcul National Piatra Craiului, Parcul Natural Bucegi, numeroase rezervatii naturale si situri Natura 2000, perle peisagistice priecum Prapastiile Zarnestilor, Cheile Rasnoavei, Canionul 7 Scari, Cheile Brusturetului, Cheile Dambovicioarei, Pestera cu Gheata, atractii culturale precum Cetatea Rasnov, Castelul Bran, centrul vechi al Brasovului, si au trecut prin numeroasele statiuni si sate turistice din zona - Poiana Brasov, Predeal, Paraul Rece, Poiana Marului, Pestera, Magura, Sirnea, Fundata, Podul Dambovitei, Moeciu, Simon, si a inclus culmi montane inalte si treceri peste creste, cum ar fi platoul Bucegilor intre vf.Omu si pasul Strunga continuat cu culmea ce face legatura cu Leaota pana in Curmatura Fiarelor, abrupturile Gutanului si Plaiul lui Lom, culmea Clincea si o parte din creasta muntilor Iezer-Papusa.

Proiectia va ilustra si comenta insa si aspecte ce afecteaza negativ mediul si turismul - exploatarile forestiere abuzive, pseudoturismul motorizat, disparitia arhitecturii si obiceiurilor traditionale, perspectiva unor parcuri eoliene etc.

Programul "Bike Romania" este derulat de CCN cu incepere din 1999, in fiecare an fiind vizata o alta zona din Carpatii Romanesti, participarea fiind deschisa membrilor CCN si in mod exceptional si ai altor cluburi partenere de profil din tara si strainatate, precum si reprezentantilor altor structuri interesate de cicloturismul montan in Carpati.

CCN este o asociatie turistica, sportiva, civica si ecologista care militeaza de peste doua decenii pentru un om sanatos intr-un mediu sanatos, rezultand o dezvoltare durabila a societatii.

Eventul aferent este afisat pe facebook la adresa:

Va asteptam!

Cluj-Napoca, 9 ianuarie 2017

Radu Mititean
director executiv CCN
coordonator program Bike Romania


, , , , , , , , , |
Bookmark and Share