Author: CCN
•9/19/2016 11:11:00 a.m.


Asociatia turistica sportiva civica si ecologista
CLUBUL DE CICLOTURISM "NAPOCA" (CCN)
str. Septimiu Albini nr.133 ap.18
400457 Cluj-Napoca    web: www.ccn.ro
tel. 0744-576836   e-mail: office@ccn.ro
CIF: 5800675  RNPJFSP: 3561 / A / 1992
=================================

Editie speciala de 22 septembrie 2016 a
MARSULUI BICICLISTILOR CLUJENI

JOI, 22 septembrie 2015, se va desfasura la Cluj-Napoca o noua editie a Marsului Biciclistilor Clujeni (a 108-a din seria lunara inceputa in septembrie 2007 in continuarea celei anuale incepute de CCN in 1998), dedicata special Saptamanii Europene a Mobilitatii (SEM) si Zilei Europene Fara Masini (ZEFM).

Sunt invitati toti clujenii care au bicicleta. Intalnirea participantilor va fi in PIATA UNIRII, incepand cu ora 17:45. Startul efectiv al marsului va fi la ora 18:00, urmand sa dureze circa o ora si jumatate.

Traseul vizeaza de aceasta data zona centrala si cartierul Manastur si Grigorescu, cu plecare si final in p-ta Unirii. Concret, traseul este: Piaţa Unirii - bd.Eroilor - p-ta A.Iancu - str.Cuza Voda - p-ta M.Viteazu - str.I.P.Voitesti - P-ta M.Viteazu - str.G.Barițiu - Splaiul Indepdenței - bd. 1 Decembrie 1918 - Nodul N - Calea Floresti -Calea Manastur - Cl.Motilor  - str.Clinicilor - p-ta L.Blaga - str.Napoca - p-ta Unirii

Este o noua ocazie de intalnire, cunoastere si pedalare in comun a biciclistilor clujeni, dar mai ales o ocazie de a reaminti autoritatilor locale, publicului si presei de nevoia promovarii utilizarii bicicletei ca mijloc cotidian de transport in oras, componenta esentiala a mobilitatii urbane durabile si alternativa viabila la transportul automobilistic, alaturi de transportul in comun si deplasarea pietonala.

Este o ocazie mai speciala pentru ca aceasta editie a marsului este dedicata Saptamanii Europene a Mobilitatii 2016, care se desfasoara in 16-22 septembrie, culminand in 22 septembrie cu Ziua Europeana Fara Masini, si este si aniversarea a 9 ani de marsuri lunare ale biciclistilor clujeni, o aniversare trista, pentru ca era de dorit sa nu mai fie nevoie de ele, sa o fi luat deja autoritatile locale in directia buna si publicul sa nu mai simta nevoia de proteste...

Participantii isi exprima din nou ingrijorarea fata de lipsa de transparenta a autoritatilor locale, care nu au prezantat si cu atat mai putin supus vreodata dezbaterii publice planurile de noi piste de biciclete pe strazi precum Avram Iancu sau G.Baritiu, si fata de calitatea redusa a majoritatii pistelor de biciclete mai vechi si mai noi, existand uneori deficiente calitative grave la noile piste si mentinandu-se nerezolvate probleme la pistele vechi, de la latimea insuficenta la lipsa de continuitate, de la prezenta diverselor obstacole la marcaje si indicatoare rutiere lipsa sau gresit amplasate, ce pun in pericol biciclistii si alti participanti la traficul rutier.

Se remarca si incalcarea promisiunii de a permite si bicicletelor accesul pe noile benzi dedicate transportului public, cum este cea din p-ta Cipariu pana la intersectia cu Cl.Dorobantilor, corelat si nu neinstalarea la loc, la finalul lucrarilor, in anumite puncte ale benzii comune pentru transportul pubic in comun si biciclisti de pe str.Memorandumului, a aditionalelor corespunzatoare, astfel incat sa fie la fiecare intersectie semnalizta admisibilitatea pe acea banda nu doar a CTP ci si a bicicletelor.

Ingrijorarea se coreleaza si cu noile lucrari prin care se sacrifica spatiu verde si / sau pietonal in favoarea autovehiculelor ( vezi cresterea numarului de benzi din p-ta Sfefan Cel Mare, vizavi de Palatul de Justitie, cu ingustarea trotuarului) si nou-anuntatele initiative similare ale Primariei clujene, cum ar fi ingustarea trotuarelor pe bd.21 Decembrie 1989 sau construirea unui nou parking auto pericentral, elemente ce incalca grav principiile mobilitatii urbane durabile, creand spatii suplimentare pentru circulatia si stationarea autoturismelor in loc sa reduca spatiul alocat acestora si sa il transfere pietonilor, biciclistilor si transportului public. 

Toate aceste masuri recente netransparente si contrare principiilor mobilitatii durabile se coreleaza in mod evident cu netransparenta elaborarii si amanarea adoptarii Planului de Mobilitate Urbana Durabila (PMUD), in sistemul deja consacrat de "politica a faptului implinit", cand cetatenii pot afla de planurile municipalitatii doar cand e tardiv sa mai poata fi revizuite, chiar daca sunt cu grave carente.

Marsul va fi urmat de la ora 20:00 la Club 30+ de o dezbatere pe tema mobilitatii urbane in Cluj-Napoca, cu accent pe problemele circualtiei cu bicicleta si face parte dintr-o serie de mai multe manifestari prin care Clubul de Cicloturism "Napoca" marcheaza la Cluj- Napoca "Ziua Europeana Fara Masini", asa cum o fac in alte orase alte organizatii de biciclisti partenere, sub egida Federatiei Biciclistilor din Romania (FBR).


Detalii despre editiile precedente ale marsului biciclistilor clujeni pot fi gasite si pe pe www.ccn.ro precum si pe site-ul aferent listei publice de discutii clujbike@yahoogroups.com

Comunicatul si afisul marsului sunt publicate online pe www.ccn.ro
iar evenimentul creat pe Facebook se poate vizualiza la:

Cluj-Napoca, 19 septembrie 2016

RADU MITITEAN
director executiv CCN


, , , , , |
Bookmark and Share
This entry was posted on 9/19/2016 11:11:00 a.m. and is filed under , , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.