Author: CCN
•11/17/2008 10:07:00 p.m.
Asociatia turistica sportiva civica si ecologista
CLUBUL DE CICLOTURISM "NAPOCA" (CCN)
str. Septimiu Albini 133/18 RO-400457 Cluj-Napoca
tel. 0744-576836 e-mail: office@ccn.ro
CIF 5800675 Inregistrat MJ nr. 119/A/1992

COMUNICAT:

BICICLETE IN TREN
CFR Calatori face in sfarsit inca un pas spre normalitate

Salutam recenta initiativa a CFR CALATORI de a mai face inca un pas spre revenirea la normalitate, in directia asigurarii posibilitatii luarii bicicletelor in tren: Au fost introduse primele vagoane adaptate pentru transport de biciclete. Deocamdata doar in doua trenuri, pe relatia Bucuresti-Brasov si retur, asa cum rezulta din
anuntul CFR Calatori redat in ANEXA 1. Este un pas foarte mic din punct de vedere cantitativ, dar speram ca e doar inceputul si ca se va extinde rapid si pe alte rute o asemenea oferta.

Amintim ca aceasta noua si mult-asteptata initiativa a CFR Calatori, de a introduce vagoane cu spatii dedicate si pentru biciclete, este o continuare si o completare calitativ superioara a initiativei lansate cu cateva luni in urma privind admiterea luarii bicicletelor in trenurile care, desi nu au spatiu special amenajat in acest sens, permit fizic si luarea bicicletelor, fara a incomoda calatorii. (Detalii in anuntul CFR redat in ANEXA 2).

Consideram ca CFR CALATORI trebuie sa continue demersurile in acesta directie incat, intr-un termen rezonabil, sa fie din nou posibila luarea bicicletei ca bagaj in toate trenurile interne si internationale de calatori, in orice zi, pe toate rutele, intre oricare doua statii de cale ferata, fara formalitati complicate si la
un nivel bun de siguranta si comoditate (ca acces pe peron, urcare si coborare din tren si securitate in timpul transportului).

Apreciem gratuitatea actualei oferte promotionale si consideram ca ea poate fi benefica pentru reatragerea biciclistilor ca si clienti CFR. Nu consideram ca este esentiala pe termen lung mentinerea gratuitatii, dar este foarte important ca pretul pentru transportul biciceltei sa fie rezonabil, nedepasind 15-25% din valoarea biletului de transport pentru persoana in cauza.

Opinam ca, pana la generalizarea prezentei vagoanelor cu spatii dedicate pentru biciclete, CFR Calatori poate veni, pe termen scurt si cu un minim efort, in intampinarea nevoilor biciclistilor si altor calatori care au bagaje mai voluminoase, prin eliminarea sau modificarea grilajelor care separa orizontal in doua parti mini-compartimentele de bagaje de la capatul multor vagoane (fostele
spalatoare).

Daca respectivele grilaje ar lipsi sau ar fi prevazute cu balamale, ca sa poata fi ridicate la nevoie la perete, s-ar putea plasa vertical in aceste spatii cate 2-3 biciclete, fara a fi nevoie de alte amenajari, si astfel fiecare vagon de tren de acel tip ( foarte raspandite pe accelerate, dar si pe alte categorii de trenuri) ar permite luarea a 4-6 biciclete fara alte investitii si adaptari...

Regetam ca, in contrast cu majoritatea tarilor europene, in Romania dupa 1990 s-a redus treptat si cantitativ si calitativ, pana la totala disparitie (de la 1 ianuarie 2007), a posibilitatii de a lua oficial biciclete in trenurile de calatori, pe fondul neglijarii generalizate de catre autoritati a transportului feroviar, in ciuda protestelor si solicitarilor noastre si ale altor organizatii preocupate de
promovarea utilizarii bicicletei, de turism activ si de transport durabil. Astfel ca, in ultimii ani, Romania a fost una din ultimele, daca nu chiar singura tara europeana in care nu era permisa luarea bicicletelor in vreun tren de calatori...

Ne bucuram ca demersurile noastre insistente din ultimii ani nu au ramas fara ecou la nivelul CFR Calatori si speram ca dialogul se va mentine si amplifica. In acest sens ne exprimam in continuare disponibilitatea de a sprijini CFR Calatori cu know-how pe tema luarii bicicletelor in tren, beneficiind de bogata experienta la care avem acces in calitate de organizatie membra a Federatiei Europene a Biciclistilor, in cadrul careia subiectul "bicicleta in tren" este de multi ani o prioritate.

Speram ca initiativele CFR Calatori lansate in acest an in directia adaptarii la nevoile biciclistilor, desi sunt inca la un nivel foarte redus, vor continua si se vor amplifica rapid si semnificativ, atat calitativ si cantitativ, tinand cont si de buna practica in domeniu existenta in aproape toate tarile europene si de obligatiile
institutie prin recenta Directiva adoptata de UE pe aceasta tema.

RADU MITITEAN
director executiv - Clubul de Cicloturism NAPOCA (CCN)
presedinte - Federatia Biciclistilor din Romania (FBR)


ANEXE

ANEXA 1:
ANUNT din noiembrie 2008 de pe site-ul CFR CALATORI privind
introducerea primelor vagoare cu spatii dedicate pentru biciclete:

ANEXA 2:
ANUNT din vara anului 2008 de pe site-ul CFR Calatori privind
introducerea admiterii bicicletelor in anumite trenuri care nu au
adaptari specifice dar dispun de spatiu fizic (extras)


ANEXA 1
=============================
http://www.cfr.ro/calatori/

Anuntiri de Ultima Ora

Acum cu bicicleta si schiurile in tren, pe ruta Bucuresti-Brasov

CFR Călători informează pasagerii că, începând cu data de 13 noiembrie 2008, va fi introdus permanent, în compunerea unor trenuri de pe ruta Bucureşti Nord – Braşov şi retur, câte un vagon prevăzut cu spaţii pentru biciclete şi/sau schiuri, astfel:

• Acc 1745 cu plecare din Bucureşti Nord la 07.30 şi sosire în Braşov la 10.19
• Acc 1746 cu plecare din Brasov la 16.00 si sosire in Bucuresti Nord la 18.53
• Acc 1621 cu plecare din Bucureşti Nord la 09.42 şi sosire în Braşov la 12.54
• Acc 1622, cu plecare din Braşov la 17.15 şi sosire în Bucureşti Nord la 20.25

Acest serviciu este gratuit, iar capacitatea de transport pe vagon este de 8 biciclete şi/sau pana la 24 perechi de schiuri.
=============================


ANEXA 2
============================
http://www.cfr.ro/calatori/

Prima Pagina / Informatii Utile / Intrebari frecvente / Transportul bicicletelor

Transportul bicicletelor

Conform prevederilor Reglementarilor Proprii ale CFR Calatori de aplicare a Regulamentului privind transportul pe caile ferate din Romania, se precizeaza ca [...] in cazul trenurilor de persoane si accelerate formate din vagoane cu spatii interioare mari ( exemplu: vagoanele etajate seria 2626), respectiv automotoare (exemplu: Sageata Albastra) se admit la transport biciclete nedemontabile, pentru care se va incasa un tarif / kg prezentat in tabelul de mai jos ( o bicicleta obisnuita se considera ca avand 10 kg) :
Zona km. lei/kg.
I 1 -100 0,50
II 101-200 1,00
III 201-300 1,10
IV 301-400 1,40
V >400 1,50
Calatorul va insoti si supraveghea bicicleta pe durata transportului, astfel incat sa nu fie incomodati ceilalti calatori.
=============================
, , , |
Bookmark and Share
This entry was posted on 11/17/2008 10:07:00 p.m. and is filed under , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.